سفارش تبلیغ
صبا ویژن

نقش خانواده هاشمی در افزایش تحریمهای فلج کنند!

 

الف: روزنامه کیهان در قسمتی از یادداشت روز 19/2/1392 "وقتی در روز قدس (اواخر شهریور88) عده ای از عوامل ضدانقلاب شعار نه غزه نه لبنان سر دادند و برای راهپیمایی عظیم ملت ایران علیه اشغالگران صهیونیست حاشیه ساختند، رصدگران اطلاعاتی دشمن به وجد آمدند و سنگ بنای تحریم های بعدی را گذاشتند. در پی آن خیانت بزرگ، رابرت گیتس وزیر دفاع وقت آمریکا (رئیس اسبق سازمان سیا) ضمن سخنانی گفت « در حال حاضر به دلیل شکاف های عمیق در ایران پس از انتخابات، تحریم موثرتر از گذشته است.

ما در 30 سال گذشته چنین شکاف هایی را ندیده بودیم. مخالفان به تدریج سیاست های کلان جمهوری اسلامی را هدف گرفته اند. اکنون باید تحریم ها را تشدید کرد. » این اولین جرقه تحریم هایی بود که بعدا به واسطه مشورت فرستادگان سران فتنه به خارج کشور، نام « تحریم های فلج کننده» را گرفت تا به زعم دشمنان بتواند ملت ایران را به زانو درآورد.

4- عنوان تحریم های فلج کننده نه ساخته مقامات وزارت خارجه و خزانه داری آمریکا بلکه مشخصا مشورت داده شده و ساخته و پرداخته سازمان فتنه و نمایندگان گسیل شده آنها به خارج کشور است. این خانم کلینتون نبود که اولین بار در سال 90 از تحریم های فلج کننده علیه ملت ایران سخن گفت. « جان هانا» از اعضای ارشد موسسه واشنگتن در سیاست خاور نزدیک و مشاور امنیت ملی دیک چنی (معاون جرج بوش) 28 مهرماه 1388 یعنی یک ماه بعد از ماجراجویی فتنه گران در روز قدس، از ملاقات با شخصیت های نزدیک به رهبری جنبش سبز خبر می دهد و به روزنامه لس آنجلس تایمز می گوید « مطمئنا پیامی که من از گردهمایی اخیر فعالان ایرانی در اروپا- که در میان آنها بعضی شخصیت های نزدیک به رهبری جنبش سبز حضور داشتند- شنیدم این بود که تحریم باید اعمال شود و این تحریم باید هرچه شدیدتر باشد، تحریم ضعیف و یا تدریجی فقط به رژیم این امکان را می دهد که با وضعیت جدید خودش را تطبیق دهد. آنها گفتند برای اینکه تحریم موثر باشد، باید به صورت شوک وارد شود که فلج کند و نه به صورت واکسن! » .

براساس آنچه در این 4 بند گفته شد فتنه گران به موازات امیدوار کردن دشمن به تشدید اختلافات در ایران، گرای تحریم های گزنده و فلج کننده را داده و دشمن را تحریک و تشویق به این امر کرده اند تا شاید سر بزنگاه هایی مانند انتخابات بتوانند ضمن دادن آدرس گمراه کننده به مردم، آنها را مقابل حاکمیت قرار دهند و خود را منجی بحران جا بزنند. جنایت از این بزرگتر؟ ! این عین مطلوب دشمن نیز هست.

ب: گروه وبگرد باشگاه خبرنگاران در مطلبی تحت عنوان "اعتراف تکان دهنده نیک آهنگ:

درخواست مهدی هاشمی از آمریکایی‌ها برای تحریم بیشتر مردم ایران + فیلم" نوشت:

نیک آهنگ کاریکاتوریست فراری نشریات زنجیره ای پیش از این اعلام کرده بود که به درخواست مهدی هاشمی، برای وی روزنامه نگاران اجاره ای معرفی کرده است. این ضد انقلاب فراری در جدیدترین اظهاراتش البته پس از اختلاف با مهدی هاشمی در مصاحبه ویدیویی با فردی به نام "جهانشاه جاوید" اطلاعات جدید و قابل تأملی را ارائه کرده است .

وی در ابتدا با ارائه اطلاعات روابط نزدیکش با خانواده هاشمی اظهار می دارد:" در سال 2010 من ( نیک آهنگ ) و مهدی هاشمی باهم مدتها راجع به مسائل مختلف حرف می زدیم و مهدی هاشمی اتهام بزرگی داشت و بخاطر آنکه بارها پیش آمده بود که وی حرفها و ادعاهایش را تغییر داده بود، من پس از چک کردن با قوانین کانادا تصمیم گرفتم اظهاراتش را ضبط کنم و در مواردی هم که خودش با من تماس گرفته بود ، این موضوع را به خودش نیز اعلام کرده بودم.

مهدی هاشمی منبع خبری بسیاری از رسانه های ( ضد انقلاب ) خارج از کشور بود که گاهی وقتها که تماس میگرفت تا خبری را به ما برساند ، وقتی با منبع دوم خبری چک می کردیم می دیدیم خبر درست نیست و به نظر می رسید وی ( مهدی هاشمی ) نقش بزرگی در خبر سازی دارد و بسیاری از خبرهایی که به رسانه های سبز ( فتنه ) داده می شد و حتی رسانه های بزرگتر توسط وی هدایت شده بود.

*درخواست مهدی هاشمی از آمریکایی ها

وی با اظهار تعجب از برخی از رفتارهای مهدی هاشمی ادامه می دهد :" من و مهدی هاشمی بارها با هم در تماس بوده ایم. در یکی از موارد که به من زنگ زد و وقتی فهمید من در حال رفتن به واشنگتن هستم از من خواست تا راجع به بحث تحریم اقتصادی ایران کسانی را در امریکا ببینم و می خواست بداند واشنگتن چه کسانی هستند که بشود با ارتباط و تشویقشان تحریمهای سنگین تری را علیه مردم ایران تحمیل کرد . این برای من مساله عجیبی بود که مهدی هاشمی پدر و خانواده اش در ایران باشد و بخواهد این بحث تحریم را از طریق امریکایی ها پیگیری کند و البته با ادمهای مختلفی نیزدر این زمینه صحبت کرده بود."

*علت جدایی مهدی هاشمی از نیک آهنگ چه بود؟

این ضد انقلاب فراری در خصوص کیفیت روابطش با مهدی هاشمی و چگونگی پایان یافتن آن اینگونه اظهار نظر می کند :"آقای هاشمی در جلسه راستی آزمایی خود ( در دادگاه کانادایی) میزان آشنایی اعضای خانواده خود را با بنده تکذیب کرده و همچنین می‌گویند که هر از گاهی سایت خودنویس را می‌خوانده‌اند و بعد از مدتی به خاطر عدم اعتبار خبرهایش آن را نگاه نمی‌کرده‌اند. آقای هاشمی نمی‌گویند که در محدوده زمانی پیش از 16 اکتبر 2010، چند ده بار به خودنویس زنگ زده است تا خبرهای مختلف را به ما بدهد که برخی بعدا دروغ از آب در آمده و ما از انتشار بسیاری که شاهد دیگری نداشته خودداری کرده بودیم. من در شهادت‌نامه سطح گفتگوها را تشریح و مدارک را ضمیمه کردم. اتفاقا بر سر یکی از خبرها که غیر واقعی بودن آن را به روی‌شان آوردم، با لحنی تهدید آمیز هر چه دل‌شان خواست را به من گفتند و از آن تاریخ یعنی 16 اکتبر 2010 تماس ما قطع شد.

ج: در قسمتی از مطلب منتشره تحت عنوان: "چرا و چگونه پای جونیور به دادگاه باز شد؟/بررسی پرونده مهدی هاشمی رفسنجانی" آمده است"سال 91 برخی فایل‌های صوتی مربوط به مکالمات نیک آهنگ کوثر با مهدی هاشمی منتشر شد، وی کسی است که سابقه همکاری رسانه‌ای با «ستاد بهینه‌سازی مصرف سوخت» در دوره مدیریتی «مهدی هاشمی» را داراست. «نیک آهنگ کوثر» در تیرماه سال 92 درباره مکالمات جدیدش با «مهدی هاشمی» در سایت ضدانقلاب «خودنویس» نوشت: «تماس تلفنی 13 اکتبر 2010 «مهدی هاشمی» با «سردبیر خودنویس» [کوثر] طولانی نبود امّا مفهومش سنگین بود. «هاشمی» پیشنهاد کرد که وی با افرادی در «وزارت خزانه‌داری (ایالات‌متحده)» در تماس باشد و برای افزایش تحریم‌ها علیه ایران تلاش کند… بر اساس تحقیقات بعدی، معلوم شد که «سردبیر خودنویس» تنها کسی نبوده که در «واشنگتن» چنین پیامی را دریافت کرده است.»

مهدی هاشمی در این مکالمه تلفنی خطاب به نیک آهنگ کوثر می گوید: «من گفتم به شما! شماها باور نکردید، این اشتباهی که شما در دوم خرداد کردید و اقای هاشمی را از خاتمی جدا کردید، این دفعه هم شما دعوا راه انداختید. همان دوم خرداد که (اصلاح طلبها) به ما فحش دادند ما گفتیم هدفمان مشترک است و دعوا راه نینداختیم. ما میتوانستیم اما تفاهم کردیم که همه نیروها باید متحد بشویم و جلوی نظام بایستیم، استراتژی ما از روز اول همین بوده است.»

وی در ادامه ضمن توهین به ارکان نظام و عصبانیت از شکست در مقابل مردم اظهار می کند: «هنوز هم معتقدیم باید به رهبری فشار آورد. این هزینه اش از همه چیز کمتر است . من در آن ور ( ایران ) که بودم، در بین اطلاعاتی ها زندگی کرده ام . اطلاعاتی ها در هر گروه ( ضد انقلاب ) نیرو دارند و بینشان اختلاف می اندازند و نمی گذارند متحد بشوند. شما الان نگاه کن ! اپوزیسیون شده 300 گروه ! باید به آنهایی که در داخل کشور در حال جنگ ( فتنه ) هستند کمک کرد، الان بار بر دوش آنهاست.»

مهدی هاشمی نیز پاسخ کوثر را اینگونه می دهد :«من خودم را میگویم فائزه رو نمی گویم. من وظیفه ام چیز دیگری بوده است .کارهایی که من کرده ام صد برابر بدتر از سخنرانی های شماها ست و نظام هم می داند که من دارم چه کار می کنم. و اینها هم می دانند اخلالهایی که در زمان رفتن رییس جمهور ایران ( آقای احمدی نژاد ) به سازمان ملل ایجاد شد توسط من بوده است و این مساله حتی به تاج زاده و بهزاد نبوی و رضا خاتمی و اینها هم بر خورده است ! من خبر دارم. من هم نگفتم کار ما بوده و وارد این بازی نشدم ولی طرفهای من می فهمند که من کیم و می­فهمند من دارم چه کاری علیه نظام می کنم و با من بد هستند. من با بی بی سی مصاحبه کنم خیلی کارهای دیگر را نمی توانم بکنم و الان از ایران از بالا و پایین کشور با من ارتباط دارند و من اگر فردا با بی بی سی مصاحبه کنم اینها دیگر نمی توانند با من ارتباط داشته باشند. بازی من آنطوری نیست که شما بتوانید بفهمید. اینکه من الان بخواهم رو بازی کنم خیلی زود است. البته من حرفهای شما را قبول دارم که اقای هاشمی باید فتیله را بکشد بالا . ما ها هیچ امتیاز عملی الان نمی توانیم از رهبری بگیریم و خیالت راحت باشد نظام هیچ امتیازی الان به ما نمی دهد.»

د: مطلب منتشر از ویکی لیکس از طریق دکتر قدیری ابیانه

درخواست عجیب اکبر هاشمی رفسنجانی از غرب برای افزایش تحریم ها!

دکتر قدیری ابیانه سفیر سابق ایران درمکزیک و استرالیا:

"یک جمله ای در اسناد ویکی لیکس بود که این جمله از نظر من ویژگی خیلی مهمی دارد. در اسناد آمده بود که آقای هاشمی به سفیر اتریش گفته است شما (منظورش غربی ها بود) روی 2 مساله تاکید کنید؛ یکی نقض حقوق بشر در ایران و یکی تقلب در انتخابات!"

http://ghadiri.ir/post/1533

ویکی‌لیکس منتشر کرد:

سند محرمانه انتقال پیام هاشمی رفسنجانی به امریکا در دیدار آیت الله سید محمد باقر مهری از علمای شیعه کویت با سفیر امریکا در کویت

در این ملاقات که در تاریخ 17 ژانویه 2007 انجام شده، آیت الله مهری از دیدار خصوصی خود و آیت الله هاشمی رفسنجانی در تهران به سفیر امریکا خبر داده و نظرات هاشمی رفسنجانی را به سفیر امریکا در کویت منتقل میکند!

 

https://wikileaks.org/plusd/cables/07KUWAIT97_a ...

افشاگری ویکی‌لیکس از هاشمی رفسنجانی:

http://snn.ir/detail/News/419653/88

در ضمن آ?تالله س?دمحمد خامنها? خبر داده بودند که:

باند هاشم? از مدتها پ?ش با آمر?کا ارتباط داشتند!

http://www.seratnews.ir/fa/news/214062


» نظر