سفارش تبلیغ
صبا ویژن

ضرورت محور قرار دادن حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی

خلق حماسه بدون تولید فکر، برنامه ریزی برای بصیرت افزایی و تحریک عمومی و نخبگان ممکن نیست، لذا نیاز به تمرکز دستگاههای مولد و ارتباط سیستماتیک آنها با هم دارد. برای حماسه باید حوزه، دانشگاه و مراکز اجرایی یک تعامل و هماهنگی جدی داشته باشند. مرکزیت جهان تشیع نسبت به تولید مفاهیم دینی برای عموم و نخبگان اهتمام لازم را داشته باشد. بی تفاوتی نسبت به این امر بسیار خطرناک و همان تز جدای دین و سیاست است. حماسه سازی با مشارکت و تاثیرگذاری همه و هرکسی در سطح خود ممکن است، علما، فضلا، طلاب، اساتید دانشگاه، دانشجویان، مجریان و کارکزاران ، مردم و.... همه باید در یک تعامل ارگانیک با هم باشند، تا تمامی ابعاد حماسه به درستی شناخته شود و از ظرفتهای موجود بیشترین استفاده را برای رشد و تعالی همه جانبه الهی و مادی جامعه صورت پذیرد. اتفاقا دشمن دقیقا برای انحراف اذهان روی همین امر برنامه ریزی می کند، بزرگنمایی برخی حوادث برای تحت الشعاء قرار دادن همین امر است،آنها می خواهند با درگیرکردن به مسائل انحرافی و فرعی ما را از پرداختن به خلق حماسه منحرف کنند.. بزرگترین انحراف، انحراف از پرداختن به چگونگی و راهکارها، ابعاد، ظرفیتها، برنامه ریزی، مشارکت جمعی و... خلق حماسه است. بی توجهی به تولید  تئوریک ضرورت ، اهداف، راهکارها ، تاثیرات خلق حماسه در سیاست، فرهنگ و اقتصادی به سود دشمن است. نمی گویم کار نمی شود. خیر ، کار سازماندهی شده و ارگانیک بین دستگاهای مولد و توزیع کنند و مصرف کنند و... وجود ندارد. ما نیازمند ارتباط ارگانیک بین حوزه، دانشگاه و مراکز اجرایی برای شناخت تمامی ابعاد حماسه و  شورآفرینی هستیم. برای حماسه سازی باید تمرکز  پیدا کرد. همه دنبال فهم، تعامل و تفاهم و تولید مطلب و تحریک اطرافیان باشند.1392/2/7


» نظر

\ایجاد اعتماد ملی\ رمز جدید برای وارد کردن خدشه به انتخابات(قبل

 

تردید افکنی حرکت در پازل دشمن است 

ایجاد تردید در نظرات شورای نگهبان با هر بهانه ای (ولو به اسم شکستن انحصار قدرت) بازی کردن در پازل دشمن برای تردید در انتخابات است تا دشمنان بتوانند قدرت تاثیر گذاری انتخابات را بر موازنه جهانی بیداری اسلامی منطقه را کاهش دهند. دشمن گاه با دهها واسته حرفی را که می خواهد بزند به یک خودی الغا می کند. جای تعجب است ، ببینید شبه چنین تردیدها از طیفهای مختلف شنیده می شود، چگونه این طیفها با هم هماهنگ می شوند؟ هدف از این هماهنگی چیست؟ آیا هماهنگی اتفاقی است؟ بکار گیری لفظ اعتماد برای بیان مقصد خود آنهم همزمان اتفاقی است؟

رئیس مجمع تشخیص مصلحت می گوید:

 

حضور چهره‌ها و شخصیت‌هایی که بتوانند از ظرفیت و توانمندی نخبگان و دلسوزان کشور از سلایق گوناگون در جهت وفاق عمومی و ایجاد اعتماد ملی و بین‌المللی استفاده به عمل آورند، می‌تواند اقتدار حاصل از آرای واقعی مردم را به وسیله‌ای برای حل سریع مشکلات و رفع ناکارآمدی‌ها و سوءتدبیرها بدل کند.

http://hashemirafsanjani.ir/content/%D9%81%D8%B1%D8%A7%D8%AE%D9%88%D8%A7%D9%86-%D9%87%D8%A7%D8%B4%D9%85%DB%8C-%D8%A8%D8%B1%D8%A7%DB%8C-%D9%88%D8%AD%D8%AF%D8%AA-%D9%85%D9%84%DB%8C

 

ایشان، رمز حضور مردم در عرصه‌های مختلف کشور را اعتماد و اطمینان متقابل میان مسئولان و مردم دانست و گفت: مردم ایران، مردمی نجیب و وفادار به نظام و انقلابند و نباید اعتماد و اطمینان آنان را نسبت به نظام و مسئولان مخدوش کرد.

 

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در خاتمه خاطر نشان کرد: تقویت اعتماد مردم می‌تواند وحدت و همدلی را در جامعه ایجاد کند و حماسه سیاسی و اقتصادی نیز با جلب این اعتماد و وحدت و همدلی قابل تحقق خواهد بود.

 

http://hashemirafsanjani.ir/content/%D8%A7%D8%B9%D8%AA%D9%85%D8%A7%D8%AF-%D9%85%D8%B1%D8%AF%D9%85-%D8%A8%D9%87-%D9%86%D8%B8%D8%A7%D9%85-%D9%86%D8%A8%D8%A7%DB%8C%D8%AF-%D9%85%D8%AE%D8%AF%D9%88%D8%B4-%D8%B4%D9%88%D8%AF

 

 

 رئیس جمهور محترم چند روز اخیر نیز لفظ "اعتماد" را تکرار فرمودند. در اصفهان

رییس‌جمهور با بیان این‌که مقدمه حماسه سیاسی و اقتصادی، اعتماد به ملت و اراده آن است،‌گفت: امام و رهبری هم بر اعتماد به ملت و اراده ملت تاکید داشتند. رهبری فرمودند که من یک رای بیشتر ندارم و این معنا دارد یعنی هیچ کس نباید خود را صاحب ملت و جای ملت بپندارد و فکر نکند که به جای ملت می‌تواند تصمیم‌گیری کند. همه سلایق باید باشند و ملت تصمیم بگیرد و آنچه ملت تصمیم گرفت همه باید از آن تبعیت کنند.

http://www.jahannews.com/vdcbffb50rhbw5p.uiur.html

در اهواز:

 

رییس‌جمهور با اشاره به نامگذاری سال 92 از سوی مقام معظم رهبری به عنوان سال حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی و با اشاره به اهمیت اعتماد کردن به مردم در این زمینه گفت: می‌بینیم که برخی افراد از قبل از برگزاری انتخابات برای شورای نگهبان نسخه می‌پیچند.

 

به گزارش ایسنا، محمود احمدی‌نژاد ظهر امروز در جمع مردم اهواز و تعدادی از شهرستانهای تازه تاسیس این استان با اشاره به اینکه "رهبر معظم انقلاب فرمودند که من یک رای بیشتر ندارم و کسی نمی‌داند من به چه کسی رای می‌دهم و مردم انتخاب می‌کنند و این کشور و انتخابات متعلق به ملت است"، اظهار کرد: می‌بینیم که برخی افراد از قبل از برگزاری انتخابات برای شورای نگهبان نسخه می‌پیچند. شما چه‌کاره هستید و به چه حقی در مورد دیگران اظهارنظر می‌کنید؟ مقام معظم رهبری فرمودند باید جریانهای سیاسی مختلف در انتخابات حضور پیدا کنند و ان‌شاءالله با حضور بیش از 50 میلیونی مردم در انتخابات کمر دشمنان شکسته می‌شود.

 

وی با بیان اینکه "تحقق حماسه سیاسی و اقتصادی در این سرزمین ممکن است"، گفت: مقدمه تحقق این موضوع این است که توده‌های مردم به میدان بیایند و مقدمه به میدان آمدن توده‌های مردم این است که به آنها اعتماد کنیم. امام و مقام معظم رهبری به توده‌های مردم همواره اعتماد کردند. شما دیدید که مقام معظم رهبری در مشهد چه گفتند. ایشان فرمودند که من یک رای بیشتر ندارم و انتخابات در کشور متعلق به مردم است و اراده ملت باید کشور را اداره کند.

 

احمدی‌نژاد با اشاره به اهمیت اعتماد به مردم اظهار کرد: تجربه نشان داده که هرگاه ملت ایران به صحنه آمده و تصمیم گرفته، تصمیم او بهترین بوده است و امروز نیز همین‌گونه است. همان‌طور که عده‌ای در عرصه اقتصاد انحصارطلبند و نمی‌خواهند مردم تصمیم‌گیر باشند، در عرصه سیاست نیز عده‌ای انحصارطلب هستند و می‌خواهند عرصه سیاست در انحصار آنها باشد، مثل آنچه که ما در برخی از کشورها از جمله آمریکا می‌بینیم. در ایران این گونه نیست.

 

http://vom.ir/index.php?option=com_content&view=article&id=9981:1392-02-03-06-40-09&catid=2:1390-05-18-09-15-10&Itemid=18


» نظر

بسترسازی برای چه امری صورت می گیرد؟

تیتر روزنامه ایران 1392/2/4 مجلـس گلوی هدفمندی را گرفت
چرا نهادهای قانونی در فضای عمومی مورد تردید قرار می گیرد؟
آیا این کارها زمینه های سوء استفاده دشمن برای قبارآلود کردن فضا و شورشهای احتمالی برای مخدوش کردن انتخابات را فراهم نمی کند؟
این خبر را کنار سایر خبرهای که در مورد احتمال رد صلاحیت فلان کاندیدا و مخالفت با شورای نگهبان منتشر می شود، بگذارید.
کنار این خبر ، اخبار منتشر توسط فلان مسئول سیاستگزاری از مشکلات مردم را بگذارید، آیا اینها با کمک پیاده نظام دشمن و رسانه ها جو ناامیدی را تشدید نمی کند؟


» نظر

فتنه جدید


در فتنه 88 گروهها و جریانات مختلف خودی و غیر خودی از صنوف مختلف با هم هماهنگ شده و انتخابات را که می شد سکوی پرشی در بالا بردن حیثیت نظام در جهان باشد، را تبدیل به چالش برای نظام کردند. پیاده نظام دشمن و عناصر ناآگاه یا فریب خورده داخلی با به زیر سوال کشیدن انتخابات با بهانه های واهی نگذاشتند، انتخابات سکوی افزایشی چند برابری توان قوا به نفع اسلام و مسلمین شود، و ما را در ارتباطاط جهان با مسئله شبهه تقلب در انتخابات مواجه کرده و اعتماد دوستان را به ما با تردیدهای مواجه کردند. و همین امر ما را تا حدی در صدور انقلاب دچار محدودیت نمود.
متاسفانه این روزها باز شاهد شکل گیری همان سناریو توسط طیفهای مختلف می باشیم، کلید این امر با طرح انتخابات آزاد رقم خود، که توسط رهبر معظم انقلاب اسلامی این رمز لو رفت، اما این واژه جدید تغییر یافته به اعتماد به مردم و....، که از لسان افراد مختلف شنیده می شود. هماهنگی ادبیاتی نشان از دستهای پشت پرده و اتاق تولید فکر دارد که جریانات مختلف به ظاهر مخالف را با هماهنگ و همسو می کند. ظاهرا دشمن باز درصدد حرکت دادن پیاده نظام خود در داخل برای خدشه وارد کردن به انتخابات است، درست است که امکان پیروزی آنها در انتخابات ضعیف است، اما اصلی و محوری آنها وارد کردن خدشه به انتخابات برای کم کردن اثر انتخابات برنظام بین الملل و روابط جهانی و بیداری منطقه است، دشمن نمی خواهد توازن قوای ما به وسیله انتخابات سالم ، در روابط جهانی بالا رود. و نظام ما را در روابط جهانی همواره با سوال از مشروعیت سیاسی(مقبولیت مردمی) مواجه کند و ضریب نفوذ پذیری ما را در ملتها و دولتها کاهش دهد و از این طریق برای بازسازی خود زمان بخرد.. بنابراین دوستان باید هشیار باشند و دلخوش نکنند که مخالفان یا غافلان نظام پیروز نمی شوند، خیر، این مسلم است، اما مسئله اینجاست که آنها در صدد فتنه ای جدید برای کاهش حیثیت و آبروی نظام اسلامی  در جهان اند، تا سرعت تبدیل شدن انقلاب اسلامی را به یک الگوی موفق کاهش دهند و با گرفتن زمان و فرصت برای خود، راهی برای برون رفت از بن بستهای داخلی و جهانی خود پیدا کنند، کما اینکه در ظرف چند سال اخیر  با درست کردن پول الکترونیکی بیت کوین در صدد نجات دلار می باشند. باید مراقب بود در پازل دشمن حرکت نکنیم. ایجاد سوء ظن به نهادهای قانونی انتخابات حرکت در تکمیل پازل دشمن است، ولو این تردید به داعی شکستن انحصار قدرت و به اسم عدالت طلبی باشد.
باید دقت داشت زمان بصیرت نسبت به شکل گیری فتنه و انعقاد آن مهم است، چرا که خواص از طریق هشدارها می توانند، خیل عظیم توده ای که ناآگاه اند را از مشارکت در فتنه باز دارند.

5/2/1392


» نظر