سفارش تبلیغ
صبا ویژن

تحلیلی اجمالی بر انتخابات 92

نکات:
1- تحلیل انتخابات راه آینده و نقشه و ماموریت ما را روشن می کند.
2-انتخابات با مدیریت کلان و راهبری رهبری صورت گرفته و حادثه اتفاق افتاده خارج از چارچوب مدیریت رهبری نبوده، چرا که رهبری برای پیشبرد انقلاب متناسب با ظرفیت جامعه از تمامی نیروها استفاده می فرمایند، ولو برخی جریانات می خواهند حرکت انقلاب را به نفع خود مصادره کنند، اما با تدابیر پیچیده رهبری ظرفیت آنها منحل در پیشبرد انقلاب می شود.
3- قبلا توضیح داده بودم ما در پیچ تاریخی عظیم واقع شدیم، تمدن اسلامی در حال زایش و تمدن رقیب یعنی مدرنیته در حال زوال است. این دو تمدن در حال درگیری اند؛ لذا حوادث داخلی را هم باید بر اساس این شرایط تحلیل کرد. انقلاب اسلامی در درگیری با غرب رژیم پهلوی که دست نشانده غرب بودرا سرنگون کرد و در پی آن بر حوادث متعددی که رقیب برای ما درست کرد، از جمله جنگ تحمیلی، ترورها، دوران اصلاحات و سازندگی، فتنه 88 و... غلبه کرد. در منطقه هم بیداری اسلامی در جریان است. این عصر عصر جدید حیات و پیشرفت اسلام است. انقلاب اسلامی با تمام لایه های مدرنیته درگیر است، از مفاهیم(شبکه علوم) تا ساختارهای بین المللی و محصولات(تکنولوژیها و سبک زندگی و.... ، دشمنان نیز برای مهار انقلاب اسلامی سعی در درست کردن نسخه های بدلی در تمامی ابعاد کردند، مثل دولت طالبان و القاعده به عنوان نسخه شهادت طلبی، یا دولت ترکیه و...اما همه نقشه های دشمن در حال افشا و باطل شدن است، توازن قوا در جهان به نفع جمهوری اسلامی در حال تغییر است. اسلام در لایه های مختلف اجتماعی چه در درون چه در بیرون در حال نفوذ است، لذا بی تردید جریان انقلاب اسلامی رو به جلو است و مرتبا افق گشایی کرده و وارد عرصه های جدیدتر شده و در عمل(دقت کنید) چالشهای خود را دقیقتر شناسایی می کند، در حرکت خلاء ها روشن می شود، برخی گمان می کنند جاده باید صاف باشد تا پیشروی صورت گیرد، خیر گاهی دست اندازها باعث بیداری می شود. جاده صاف موجب، غفلت، غرور و سستی می شود.
4- رشد و زایش انقلاب همیشه متوقف به مدیریت و ظرفیت فعلی اصولگراها نبوده و نیست، انقلاب بر فراز جریانها سیر کرده و از ظرفیت آنها برای پشبرد خود استفاده می کند. به عبارتی دولتها دست به دست می شوند(گاهی سازندگی، گاهی اصلاح طلب، گاهی اصولگرا و گاهی اعتدالگرا)، اما انقلاب در گفتمان دولتها موقف نمی شود، لذا رای به جریانات، رای به ادامه مسیر انقلاب در تمامی ابعاد است، مردم اگر مشکل معیشتی هم دارند، می خواهند در چارچوب انقلاب و اسلام مشکلاتشان حل شود نه در چارچوب اصلاح طلبی یا اعتدالگرایی. اگر به هر دلیل هر بخشی از جریانات بخواهند از چارچوب انقلاب اسلامی خارج شود، بی تردید مردم آنها را از قطار انقلاب پیاده خواهند کرد. مشکلات باعث نمی شود مردم دست از اصول خود بردارند.
5-علت رای دادن مردم به جریان مقابل اصولگرا نه به خاطر این است که مردم به اصول انقلاب پشت کرده و نه به خاطر این است که مردم به گفتمان اصلاح طلبی و اعتدالگرایی رای داده اند، بلکه به خاطر این است که جریانات اصولگرا ظرفیت لازم را برای شناسایی، پیش بینی، برنامه ریزی و کنترل حوادث اجتماعی در ابعاد مختلف را پیدا نکرده اند، نمونه بارز آن خود انتخابات است، نتایج آن خلاف انتظار همه بود.، نمونه دیگر بحث کنترل گرانی و تورم، آیا واقعا اصولگرایان بر مبنایی دیگری غیر از علم اقتصاد لیبرالی می خواهند ، حل کنند؟ به عبارتی از باب نمونه چگونه می خواهید معیشت را در جهت ارتقاء ظرفیت ایمانی مردم مدیریت کنید، روی معیشت مردم که نمی شود خط زد، دقت کنید این را از باب نمونه می گویم، همه مسئله در رابطه با مدیریت توسعه هنر و رسانه ها، ورزش، ساختارهای قضاییو.... می باشد. به عبارت دیگر سرپرستی رشد و پیشرفت همه جانبه در تمامی ابعاد سیاسی، فرهنگی ، اقتصادی، در داخل و خارج کشود. خوب این سرپرستی که با علوم سیاسی، اقتصادی و فرهنگی مدرن ممکن نیست، چون مبانی و غایات آنها با ما متفاوت است. بنابراین جریانات اصولگرا ظرفیت لازم را نداشته، البته این به معنای این نیست که جریانات اصلاح طلب، ظرفیت داشته خیر، رهبری و انقلاب بر فراز این جریان آن را مدیریت کرده و سعی می کند پتانسیل آن را در جهت پیشبرد اهداف و حل مشکلات به کار گیرد، طبیعتا اگر بخشی از این جریان به هر دلیل نخواهد، تمکین کند و به دنبال ماجراجوی و قدرت طلبی برود، تردید نکنید،آن بخش حذف خواهند شد، مثل کسانی که در فتنه 88 مشارکت داشته، البته روشن است هزینه های حذف یا منزوی کردن برخی افراد خیلی سنگین بوده. یا طیف اطراف احمدی نژاد. انقلاب از ظرفیت احمدی نژاد برای پیشبرد خود استفاده کرد، اما در او و اطرافیانش متوقف نشد.
6- انقلاب وارد فضای جدید در منطقه و جهان شد و دستاورد های عظیم علمی، سیاسی و..دارد و این شرایط دگر زمان سازندگی و اصلاحات نیست که بتوان به آنها بازگشت و مدیریت آن زمان را پذیرفت. ایران تبدیل به یک ابرقدرت شده و لذا از موضع قدرت با رقیب خود برخورد می کند. منتخب ملت اگر این را درک نکند و  بخواهد مسیرش را از انقلاب و مردم جدا کند، یقینا با سرعت حذف خواهد شد، لذا اگر اعدالگرایان بخواهند در صحنه بمانند نباید به افراطیون اصلاح طلب میدان بدهند.
بی شک دست حضرت حق بر فراز انقلاب اسلامی است و امدادهای الهی و راهنمایی ها و تدابر و ولایت امام عصر(عج) از انقلاب اسلامی پاسداری می کند و آن را به سر منزل مقصود می رساند(انشاء الله).


» نظر