سفارش تبلیغ
صبا ویژن

رقص توهم

بسم الله الرحمن الرحیم                              

تمدن موجود غربی همه بشریت را به بازی گرفته چیزی که من اسمش را "رقص توهم" گذاشته ام ؛ چرا که توسعه و تکنولوژیها و ساختارها و...  قرار بود ابزار رفاه بشریت باشند، درحالی خود توسعه هدف شده ، یعنی توسعه برای توسعه . این کار موجب شده از واقعیت انسان و طبیعت فاصله گرفته و یک زندگی توهمی درست شود مثل فیلمهای هالیودی . زندگی در این فضا به رقص تشبیه شده مردم جهان با آهنگ تکنولوژیها می رقصند و سبک زندگی ای به وجود آمده است که مردم خود را به غفلت میزنند حجم گسترده مفاسد جهانی را سبک زندگی ماشینی جدید ایجاد کرده است، اقتضای تکنولوژیهای جدید دنیاگرایی و دنیاطلبی و مفاسد و ظلم و غفلت است. اصلی ترین غفلت، غفلت از آرمانگرا بودن و عدالت است. با ایجاد غفلت مشکل حل نمیشود و رنجهای فردی، اجتماعی و جهانی پیچیده تر شده .

بخشی از محصولات غفلت بشریّت


در فاصله روزهای 25 تا 27 شهریور سال 1361 در اردوگاه های فلسطینی صبرا و شتیلا در جنوب بیروت جنایاتی در جریان بود که هنوز بعد از گذشت سالها ابعاد آن به طور کامل روشن نشده است .

در این جنایات تکان دهنده صهیونیستها و مزدوران آنها در لبنان به فرماندهی «آریل شارون » هزاران نفر از کودک و زن و پیر و جوان آواره فلسطینی را به خاک و خون کشیدند که برخی آمارها، تلفات این فاجعه را تا 6 هزار نفر ذکر کرده اند .

l128gxa579vnooxeevqo.jpg




آپلودسنتر آپ98




caldtwa2cx3ytcfjmvu.jpg




b08uilcze4bogl6e5n2b.jpg




omuzdao8q7aaapwvybvj.jpg




q2uofjlf60rl1hbylh2i.jpg




i38ykt9qt1zz5eyl9r79.jpg




va9alvwef6f34qlfdmf.jpg




kd1q3zb72dxdz4e0utbz.jpg

 

فقر و قحطی
در این تصویر کودک آفریقایی را مشاهده می کنید که با چشمان گریان مادر خود را به دلیل فقر شدید از دست داده و جنازه وی را با خود می برد.

این زن به دلیل گرسنگی و تشنگی جان خود را از دست داد، اما کودک وی فکر می کند مادرش خواب است و می خواهد بیدارش کند.



http://www.webgardi2030.ir/fa/news/140

آیا این عکس را می شناسید؟
این عکس که در آن یک لاشخور منتظر مرگ یک کودک است سمبل گرسنگی آفریقا شد. در آنزمان دهها هزار آفریقایی در سومالی از گرسنگی مرده بودند. عکسی که در سال 1993 گرفته شد و تمام دنیا را در شوک فروبرود !

این عکس در سال 1993 توسط روزنامه نگاری به نام کوین کارتر گرفته شد و جایزه پولیتزر(برترین عکس دنیا) را برد.کوین کارتر عکاس این عکس در 13 سپتامبر 1960 در ژوهانسبورگ آفریقای جنوبی متولد شد

 ماجرا ازین قرار است که :

کوین کارتر در فاصله 1 کیلومتری کمپ توزیع غذای سازمان ملل ، با شنیدن ناله های دختری که از گرسنگی در حال مرگ بود و تک و تنها آخرین تلاشش را می کرد تا خود را به کمپ برساند ، آماده عکس گرفتن شد.
در همین هنگام لاشخوری گرسنه در نزدیکی دخترک به زمین نشست.کوین 20 دقیقه در کمین ایستاد تا بتواند عکسی ثبت کند که در آن لاشخور بال هایش را گشوده باشد.اما این اتفاق هرگز نیفتاد و احتمال قریب به یقین دخترک با ضربات پنجه و نوک حیوان از پای درآمد.
26 مارچ 1993 روزنامه نیویورک تایمز عکس هولناک کوین را چاپ کرد و از این طریق عکس ها انتشار یافتند. اما به سرعت ار روزنامه ها و مجلات مختلف جمع آوری شدند.
کوین کارتر در نهایت بخاطر آگاه کردن مردم دنیا از وقایع سومالی از طریق این عکس ، جایزه پولیتزر ( بزرگترین جایزه خبرنگاری جهان ) را دریافت کرد.

دختر کوین می گوید : « پدرم پس از آن عکس دچار افسردگی شد و همیشه می گفت ، می خواهم تو را در آغوشم بفشارم. »

کوین مدت ها در عذاب روحی به سر می برد تا این که پس از دریافت جایزه پولیتزر برای این عکس در ساعت 9 شب 27 جولای 1994، تقریبا یک سال پس از انتشار عکس خود کشی کرد.

 

زندگی بهتر از این نمیشه، زندگی . . . !

http://www.bia2beytolahzan.ir/9001.aspx


» نظر